Na satu razrednog odgoja učenici 4. F razreda sa svojom su razrednicom Snježanom Petrić Glavaš izveli vježbu čija je tema bila: pomozi mi riješiti problem.
Učenici su sjeli u dva koncentrična kruga, jedan nasuprot drugoga. Unutrašnji krug činili su “stručnjaci”: njih su oni iz vanjskog kruga, ljudi s problemom koji ne znaju riješiti, molili za pomoć. U dvije su minute trebali imenovati problem, saslušati i zapisati što im je stručnjak savjetovao. Poslije toga, molitelji tj. oni iz vanjskog kruga, pomaknuli su se za jedno mjesto udesno i, za svaki slučaj, pitali sljedećeg stručnjaka za savjet u rješavanju istog problema. To isto ponovili su ukupno šest puta. Zatim su šestorici novih stručnjaka imenovali problem, pročitali svih šest ideja koje su im ponudili za rješenje njihova problema i molili procjenu tih rješenja.
Kad su se svi problemi i predloženi načini rješavanja iznijeli i raspravili, uloge su se zamijenile i započeo je novi krug.
Evo problemskih situacija i pitanja na kojima su učenici radili:
- Kako obuzdati bijes prema osobi koja nas frustrira?
- Što pokloniti dečku za rođendan?
- Kako reći prijateljici da ju dečko vara?
- Roditeljima se ne sviđaju moji prijatelji i brane mi da se s njima družim.
- Muž je prestao komunicirati sa ženom i izbjegava svaki kontakt.
- Sviđa mi se cura koja me ne želi.
- Kako postići veći stupanj samostalnosti?
- Zabrljao sam u školi. Kako to reći roditeljima ?
Bilo je zabavno i korisno. Osim što su si međusobno pomogli pronaći rješenje problema koji mnoge od nas i stvarno muče, učenici su naučili aktivno slušati, jasno i precizno formulirati i izreći svoje mišljenje, uspostaviti i držati kontakt očima, prepoznavati neverbalne signale. Razredna zajednica 4. F poslije ovoga još je malo osnažila što svakog od nas može samo radovati i biti nam od pomoći.
Autorica teksta: Doris Samardžija, 4. F