Cilj projekta Navigator je pridonijeti unapređenju jednakih mogućnosti u pristupu obrazovanju skupinama u nepovoljnom položaju promicanjem relevantnih službi za detekciju i odgovarajući tretman djece i mladih s poremećajima u ponašanju (BD, behavioural disorders), te posebno poremećajima pažnje s hiperaktivnošću (ADHD, Attention Deficit Hyperactivity Disorder).
Projekt osigurava lakši i prikladniji pristup obrazovanju i socijalnu inkluziju djece i mladih s takvim problemima kroz razvoj – pojačane tehnološke i profesionalne mogućnosti obrazovnih institucija na području Brodsko-posavske županije.
Projekt će osigurati unapređenje tehničkih i prostornih kapaciteta dviju obrazovnih institucija za rad s djecom i mladima s poremećajima u ponašanju i poremećaju pažnje. Unutar prostora Tehničke škole Slavonski Brod i prostora Učiteljskog fakulteta u Osijeku, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu, osnovat će se Centar „Navigator“ za savjetovanje i davanje informacija o pitanjima vezanim uz poremećaj ponašanja i poremećaj pažnje uključujući detekciju i rad s pogođenom djecom i mladima.
Uzimajući u obzir ukupan procijenjeni broj djece i mladih pogođenih ovim poremećajima (petina populacije), od iznimne je važnosti bolja informiranost stručnjaka u obrazovanju, roditelja i cjelokupnog stanovništva o problemu i pravovremenom rješenju. Iz tog razloga projekt predlaže razvoj i implementaciju tri obrazovna programa za određene ciljane grupe: stručno osoblje (profesori, socijalni radnici, stručnjaci koji rade u domovima za nezbrinute, pedagozi, itd.); roditelje i buduće stručnjake u obrazovanju.
Ukupno devedeset i pet (95) stručnjaka bit će uključeno u projekt. Uz njih, u projektu će aktivno sudjelovat i 75 roditelja. Takvo djelovanje doprinijet će boljem znanju i kompetencijama otkrivanja i sprječavanja BD-a i ADHD-a među ciljanom grupom.
Projektom je predviđeno ukupno 222 sata edukacija; 150 sati stručnog usavršavanja s razrađenim kurikulumom za stručnjake i 72 sata usavršavanja za roditelje i studente asistente (36 sati za roditelje i 36 sati za studente asistente).
Projektom su predviđena dva studijska posjeta u Napulj i Beč za ukupno dvadeset stručnjaka. Organizirani studijski posjeti omogućit će usavršavanje stručnjaka u metodama i tehnikama koje su procjenjene kao najkorisnije i najprimjenjivije regionalnim i lokalnim uvjetima.
Na temelju već razvijenih programa i njihove implementacije, najbolji primjeri prakse poslužiti kao osnova za razvoj i verifikaciju posebnih kurikuluma za detekciju i prevenciju BD-a i ADHD-a. Ovo je posebni induktivni pristup u kojem se kurikulum razvija zbog provjeravanja/potvrđivanja vođenih edukacija koje će se izvesti među ciljanim grupama.
Kao izravni proizvod predloženih aktivnosti razvit će se i tiskati priručnik koji će sadržavati rezultate, teorijske i praktične materijale sa održanih edukacija o problemima BD-a i ADHD-a.
Članovi projektnog tima (asistenti na projektu):
- Vikica Lukić, dipl. inž. elektrotehnike – voditeljica projekta
- Zvjezdana Došlić, prof. – Tehnička škola Slavonski Brod, asistent 1
- Ana Zovko, mag. pedagogije i filozofije – Tehnička škola Slavonski Brod, asistent 2
- doc. dr. sc. Emina Berbić Kolar– Učiteljski fakultet Osijek, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu, asistent 3
- Vesna Jerković, prof. psihologije – Dječji vrtić Cekin Slavonski Brod, asistent 4
- Darija Vučinić, dipl.soc.pedagog – Dom za djecu i mladež, asistent 5
- Mirna Kljufas– financijski voditelj, Tehnička škola Slavonski Brod
Službeni plakat projekta
Preuzmi plakat![](http://tssb.hr/wp-content/uploads/2015/03/ipa_solar_right.png)
![](http://tssb.hr/wp-content/uploads/2015/03/navigator_logo_nogrid.png)
Nositelj projekta
Tehnička škola Slavonski Brod
Partneri projekta
Učiteljski fakultet Osijek
Dislocirani studij Slavonski Brod
Dječji vrtić Cekin
Slavonski Brod
Dom za djecu i mlade
Slavonski Brod