Zadaci Centra za nove tehnologije su:
- podizanje kvalitete znanja i vještina tehničara koji završavaju Tehničku školu
- podizanje kvalitete znanja i vještina tehničara drugih škola koji bi obavljali vježbe u Centru
- trajno obrazovanje nastavnika
- održavanje vježbi kojima se stječu specifična stručna znanja
- dopunsko obrazovanje polaznika iz proizvodnih tvrtki
- prekvalifikacija uz pomoć Zavoda za zapošljavanje
- usavršavanje u obliku specijalističkih tečajeva za zaposlene u proizvodnim tvrtkama
Centar za nove tehnologije čine 4 specijalizirane učionice opremljene odgovarajućom opremom. To su :
- učionica 2p: kabinet proizvodnog CNC obradnog centra
- učionica 3p: kabinet za izvođenje vježbi iz hidraulike i pneumatike, elektropneumatike, senzorike, vođenja procesa računalom i automatske regulacije
- učionica 4p: kabinet za izvođenje vježbi na CNC tokarilicama i glodalicama
- učionica 5p: kabinet za izvođenje projektiranja AutoCAD, CATIA-u i Solid edge
Vježbe u Centru izvode:
- Božica Rajković, dipl. ing. strojarstva
- Marina Pavić, dipl.ing.strojarstva
- Slavko Vujeva, dipl. ing. strojarstva
- Mato Galović, dipl. ing. strojarstva
- Zoran Crnac, dipl. ing. strojarstva
U Centru se po dogovoru izvode vježbe za učenike srodnih zanimanja iz drugih škola.
Suradnja s osnovnim školama
Tijekom svibnja Centar za nove tehnologije posjećuju učenici završnih razreda osnovnih škola u sklopu posjeta srednjim školama kako bi lakše odlučili gdje će se upisati.
Suradnja s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje
Tehnološki centar može se pohvaliti i uspješnom suradnjom s HZZ-om Slavonski Brod jer smo školovali 8 grupa po 12 polaznika za zanimanje CNC operatera u strojarstvu. Veći broj polaznika nakon završetka obuke zaposlio se u tom zanimanju.
Tehnološki centar opremljen je s 5 CNC strojeva. U Centru se nalazi obradni proizvodni centar (horizontalna tokarilica s C osi) NCT S-280 (upravljački sustav je NCT što u potpunosti odgovara FANUC upravljačkom sustav) na kojem je moguće izvoditi operacije tokarenja, glodanja, bušenja, narezivanja i urezivanja navoja, brušenja, razvrtavanja. U centru se nalaze još dvije tokarilice EMCO TURN 55 i dvije glodalice EMCO MILL 55. Upravljački sustav je Siemens Sinumerik 840D.
Učenici koji se školuju za zanimanje Računalni tehničar u strojarstvu rade praktičnu nastavu na CNC strojevima u opsegu po 4 sata tjedno po učeniku, dok učenici koji se školuju za Tehničara za mehatroniku rade praktičnu nastavu na strojevima u opsegu od 2 sata tjedno po učeniku. Učenici uče ručno programiranje, programiranje pomoću ciklusa i programiranje CAD/CAM tehnologijom u SINUMERIK 840D I FANUC softwarskom program.
Učenici tijekom četvrte godine školovanja samostalno rade na strojevima gdje moraju usmjeriti alate i izraditi izradak na stroju prema zadanom crtežu. Nastavnik ocjenjuje učenički rad na osnovi točnih dimenzija, površinske hrapavosti i ukupnog vremena izrade. Učenici moraju izraditi kompletnu CNC dokumentaciju na osnovi zadanog crteža.
Svake godine školujemo dva školska odjela što je u prosjeku 60 učenika. Nakon završetka školovanja, učenici su u potpunosti osposobljeni za posao CNC programera I CNC operatera. Možemo se pohvaliti i učenicima koji su pobijedili na državnom natjecanju iz CNC tehnologije. Dva puta prvo mjesto u Republici Hrvatskoj iz CNC tokarenja osvojili su Barbara Posavac i Alen Ružičić. Nastavnici koji rade na edukaciji učenika iz CNC tehnologije u tehnološkom centru su Zoran Crnac i Marina Pavić.
Cilj nastave ovog predmeta je osposobiti učenike za samostalno projektiranje pneumatskih i elektropneumatskih sustava, kao i upoznati učenike s temeljnim zakonitostima hidrauličkih sustava, te osposobiti učenike za samostalan rad s hidrauličkim komponentama u praksi.
Organizacija nastave
Teorijska nastava i labaratorijske vježbe održavaju se u specijaliziranoj učionici za hidrauliku i pneumatiku.
Vježbe se izvode na računalu s prikladnim programom za simulaciju i vizualizaciju procesa (FluidSim-P-H) i na didaktičkoj opremi.
Na vježbama može sudjelovati maksimalno 14 učenika ili polovina razreda.
Učenik svaku vježbu radi na tri načina, prvo na papiru u radnim listovima, zatim na računalu uz simulaciju provjerava ispravnost sheme koju je napravio iz zadanog tekstualnog dijela ili funkcionalnog dijagrama izvršnih elemenata, a tek nakon toga istu vježbu spaja na didaktičku opremu s pneumatskim i hidrauličkim komponentama. Vježbe su prilagođene pneumatskoj i hidrauličkoj opremi koja se nalazi u praktikumu.
Nastava robotike
Nastava iz predmeta Robotika te Robota manipulatora izvodi se za učenike zanimanja Tehničar za mehatroniku i Računalni tehničar za strojarstvo u 4. razredu.
Kroz ovaj predmet učenici se upoznaju s osnovama robotizacije proizvodnih procesa, upravljanja robotskih sustava te mogu naučiti programirati robot i upravljati školskim robotom.
Učenici razvijaju i sposobnost rješavanja jednostavnijih problema upravljanja integrirajući znanja iz računalstva, senzorike, upravljanja i regulacije, automatizacije procesnih postrojenja i sl.
U teorijskom dijelu učenici se upoznaju s građom, kinematskim strukturama i mehanizmima industrijskih i mobilnih robota, a na praktičnim se vježbama uči programiranje rada robota.