LdV LabinBrod


[rev_slider_vc alias=”ldv_labin”]

U razdoblju od 6. 10. do 10. 10. 2009. u talijanskim školama Regije Veneto: Liceo scientifico Nicolò Tron koja je bila ujedno i naša inozemna škola partner-domaćin, Tehničkoj školi Silvio de Pretto i obrtničkoj školi G.B. Garbin sudjelovale su Srednja škola Mate Blažine iz Labina i Tehnička škola iz Slavonskog Broda, radeći na zajedničkom projektu Leonardo da Vinci, kojeg uz financijsku potporu Europske zajednice putem javnog natječaja organizira Agencija za mobilnost iz Zagreba.

Cilj projekta bio je stručno usavršavanje nastavnika strukovnih škola iz područja elektrotehnike, strojarstva i informatike podrškom informacijsko-komunikacijskih tehnologija te širenje usvojenih znanja i vještina, najprije na ostale nastavnike u našim dvjema školama, zatim na nastavnike strukovnih škola Istarske i Brodsko-posavske županije i na kraju na nastavnike strukovnih škola cijele države.

Srednju školu Mate Blažine predstavljali su Eler Diminić, profesor informatike i ujedno koordinator međunarodnog projekta i Ivica Komadina profesor elektrotehničke grupe predmeta, a Tehničku školu iz Slavonskog Broda Nada Vuković, profesor informatike i matematike te Slavko Vujeva, profesor strojarske grupe predmeta.

U navedenim strukovnim školama iz industrijsko-trgovačkog grada Schia  provincije Vicenza  koji ima 40 000 stanovnika i oko 8 000 tvrtki, spoznali smo kako strukovne škole stvaraju osposobljene i autonomne učenike na visokom nivou kojeg traže i zahtijevaju najmodernija tehnologija koju u svom radu koristi 8 000 tvrtki.

Tron s 1200 učenika priprema učenike za studiranje, odnosno buduće visoko obrazovane stručnjake, a ima ISO certifikat od 2003. godine te zbog svojih rezultata slovi kao jedna od vodećih škola po kvaliteti ne samo u Italiji nego i u Radnoj zajednici Alpe-Jadran.

Da bi škole mogle stvarati tražene strukovne profile koji će biti autonomni u svom radu, ali i koji će koristiti moderne tehnologije, organizirale su i prilagodile su svoj rad i opremu potrebama tržišta, ali i tvrtke vrlo usko surađuju s školama prateći stalno napredak učenika iz pojedinih struka. Škole pripremaju učenike za cjeloživotno učenje u skladu s programima Europske zajednice.

Najviše se zapošljavaju učenici koji završe strojarska usmjerenja, pa učenici elektrotehničkih usmjerenja, a zatim ekonomisti i turističkog usmjerenja. Nevjerojatna je činjenica da tvrtke trenutno trebaju trostruko više stručnog kadra nego što ga strukovne škole mogu stvoriti. Tehnička škola Silvio de Pretto je dragulj koja stvara kadar za tvrtke, ali i za fakultete odnosno buduće visoko obrazovane profile, oko 100 učenika godišnje od kojih 30 nastavlja školovanje na univerzitetima, pogotovo u Padovi koji slovi kao vodeći tehnički fakultet u Italiji.

Stoga je i razumljivo ulaganje u škole, u opremu, a pogotovo u nastavnike kako bi što bolje pripremali učenike za cjeloživotno učenje. Škole su izgrađene prema najvišim standardima za gradnju škola, a i dalje se nadograđuju i šire zbog sve većeg broja učenika koji dolaze iz šire okoline. Omjer učenika je: 31% iz Schia, a 69% izvan Schia.

Impresionirani smo prije svega organizacijom i opremom škola te težnjom da se s opremom pokuša pratiti zahtjeve industrije u okviru financijskih mogućnosti. Ne zanemaruje se ni starija oprema, a odnos učenika prema opremi je profesionalan.

Osim toga uvode se i novi predmeti, specijalistički, ako tržište zahtjeva novi profil učenika za pojedina zanimanja. Praktičan rad učenika obavlja se u školi, a najbolji kao dodatak mogu imati praksu petkom popodne u tvrtkama, gdje ih ocjenjuju stručnjaci iz tvrtki.

Svima je stalo do izvrsnih učenika odnosno autonomnog kadra, prije svega samim učenicima, ali i školi i tvrtkama, pa je konačni uspjeh učenika rezultat njih samih, ali i škola i suradnje industrije i škola. Škole odgajaju učenike ne samo za rad već prije svega za cjeloživotno učenje. U skladu s time ponašaju se i djeluju svi: učenici, nastavnici, tvrtke, a rezultat su stručno osposobljeni i autonomni učenici koje stvaraju škole, jer brzina razvoja tehnologije ne dopušta tvrtkama da same interno obrazuju stručne profile koji im trebaju već ih dobivaju gotove iz škola.

Zbog toga je i razbijene opreme i praznog hoda u školi vrlo malo, jer ona služi na dobrobit svima.

Ulaganje u školu, opremu, nastavnike i sustav koji stvara traženi stručni profil u ovoj regiji prepoznaju svi na dobrobit prije svega učenika, ali i škole i kontinuiranom napretku regije u cjelini.

 

Sudionici projekta iz Tehničke škole:

Nada Vuković, profesor matematike i informatike

Slavko Vujeva, dipl. inž. strojarstva