O projektu:
- Naziv projekta: TeamUP
- Ključna aktivnost 1 u području odgoja i općeg obrazovanja – Agencija za mobilnost i programe EU
- Broj projekta – 2023-1-HR01-KA122-SCH-000134253
- Vrijednost projekta – 28.780,00 EUR
- Trajanje projekta: 15 mjeseci
- Broj sudionika projekta: 16
- Broj mobilnosti: 3
- Ciljna grupa: nastavnici mentori, savjetnici i izvrsni savjetnici, stručno-pedagoška služba, članovi Školskog odbora i voditelji timova zbog opisa njihovih zaduženja u radu škole koja uključuju podršku profesionalnom razvoju nastavničkog kadra škole i unaprjeđenje kvalitete nastave.
- Tema: Mentalno zdravlje svih dionika uključenih u proces odgoja i obrazovanja te profesionalna suradnja i podrška
Ciljevi projekta TeamUP:
Škola treba usavršiti i nadopuniti strategije koje se mogu vrlo brzo uključiti u rad škole te akcijski plan djelovanja s dugoročnim učincima na dobrobit svih dionika. Mreža podrške treba biti funkcionalno i educirano tijelo škole s razvijenom metodologijom rada, alatima i jasno određenim radnim zadacima i načinima provedbe istih kako poboljšanje rada ne bi bilo svedeno na intrinzičnu motivaciju nastavnika za profesionalni i osobni rast i razvoj.
Potpunim razumijevanjem funkcioniranja tima i upravljanja timom nastavnici će se moći prilagoditi takvom radu, raspodijeliti radno vrijeme i obveze kako bi se izbjeglo nepotrebno trošenje resursa kako bi se mogli usredotočiti u rad i usavršavanje svojih kompetencija za neposredni rad s učenicima, obzirom da je ubrzana modernizacija donijela nove izazove te nove poteškoće za koje je potreban hitan odgovor.
Škola želi osigurati pozitivno radno okruženje i potrebnu podršku i edukaciju nastavnika da mogu odgovoriti na novonastale izazove u radu.
Ključne aktivnosti
Briefly in English – Joint Authority for Education Tavastia (kktavastia.fi)
Sudionici će imati priliku upoznati finski obrazovni sustav koji se smatra jednim od najboljih u EU te načine rada u području upravljanja ljudskim resursima kroz sustav međunastavničke potpore te metode, hodogram i dokumente potrebni za kontinuiranu edukaciju i mentoriranje nastavnika. Sudionici će upoznati program za povećanje dobrostanja nastavnika kojega kontinuirano provodi škola domaćin, naučit će također potrebne vještine upravljanja stresom na radnom mjestu, bilo da se radi o organiziranim aktivnostima ili razvojem osobnih vještina za smanjenje stresa uzrokovanog radnim okruženjem. Rad s učenicima s posebnim obrazovnim potrebama te načini organiziranja nastave u obrazovnim modulima će osigurati razumijevanje metoda rada i najuspješnije metode organizacije rada u navedenim područjima. Sudionici će upoznati načine organizacije profesionalne edukacije nastavnika, sadržaje koji se obrađuju i načine profesionalnog usavršavanja.
Na promatranje rada u Tavastia Vocational College odlazi 7 sudionika. Cilj promatranja rada je upoznati se sa sljedećim područjima rada škole:
- načini organiziranja nastave u obrazovnim modulima
- načini organizacije profesionalne edukacije nastavnika, sadržaji koji se obrađuju i načini profesionalnog usavršavanja
- Upravljanje ljudskim resursima – program za dobrostanje nastavnika na radnom mjestu
- Poučavanje učenika s posebnim obrazovnim potrebama (nadareni učenici i učenici s teškoćama u učenju)
- razvoj osobnih vještina za smanjenje stresa uzrokovanog radnim okruženjem i vještina upravljanja stresom na radnom mjestu.
Partner u projektu: Europass Teacher Academy – Prag, Češka
Teacher Training Courses – Europass Teacher Academy
Tečaj će sudionicima omogućiti razumijevanje principa i tehnika mentoriranja te će im pomoći da razviju određene vještine koje su potrebna za izradu izvješća, profesionalne komunikacije, stil praćenja nastave pri posjeti nastave, vještine aktivnog slušanja i pružanja formativne povratne informacije pri mentoriranju i savjetovanju. Sudionici će dobiti cjelokupni uvid u ulogu mentora i njegove obveze, čime će steći jasno razumijevanje kako mogu doprinijeti kulturi svoje škole kroz posao mentoriranja.
Četiri će sudionika pohađati tečaj usavršavanja u Pragu. Edukacija ‘Educiranje i mentoriranje kao potpora nastavnicima’ osigurat će znanje i usavršavanje iz sljedećih područja:
- razlikovanje mentoriranja i ostalih oblika podrške nastavnika
- razlika između podrške u radu i procjene rada
- načini komunikacije tijekom analize sata, tipovi pitanja koji potiču na samorefleksiju i samoprocjenu
- razvoj vještine aktivnog slušanja
- razlike između konstruktivne formativne od ocjenjivačke sumativne povratne informacije
- školski akcijski plan i stvaranje repozitorija dokumentacije za mentoriranje nastavnika.
Partner u projektu: ShipCon – Limassol, Cipar
Erasmus+ Training Courses | Erasmus+ VET – ShipCon – Erasmus+ Courses | Erasmus+ VET
Tečaj će sudionicima omogućiti razumijevanje koristi timskog rada, načine na koje svaki član može učinkovito doprinijeti svome timu, naučiti kako pozitivno i svrsishodno komunicirati s članovima svoga tima ili radne skupine, razumjeti uloge u svakome timu i sinergiju u suradnji s drugim timovima, razumjeti ulogu vođe tima te kako ostvariti produktivne odnose unutar tima. Osim komunikacije i raspodjele uloga, sudionici će naučiti kako uspješno planirati aktivnosti te koji su uvjeti za učinkovito i strateško planiranje rada.
Pet će sudionika pohađati tečaj usavršavanja u gradu Limassol, Cipar. ‘Teamwork and teambuilding’ edukacija polaznicima će pružiti dodatna znanja iz sljedećih područja:
- definirati što je visokoučinkoviti tim
- kako poboljšati osobnu i grupnu učinkovitost, razviti potencijale pojedinaca i tima te odrediti ciljeve i razviti akcijski plan
- koje su uloge i odgovornosti unutar tima i kako poboljšati komunikaciju, odrediti kvalitete vođe tima i članova tima
- kako odgovoriti na potrebe pojedinca koristeći motivacijske tehnike, identificirati osobine tima koje utječu na strategiju vođenja tima i kako kontrolirati njihov utjecaj na ishode rada.
Ishodi projekta:
Nakon provedenih projektnih aktivnosti će škola imati educirane nastavnike mentore sposobne za pružanje podrške s primjenjivim metodama i alatima te razrađenim radnim zadacima, materijalima i načinima evidencije rada i evaluacije uspješnosti, čime bi se stvorila mreža pomoći nastavnicima koji imaju poteškoća u radu ili im je potrebno mentoriranje za postizanja veće kvalitete rada. Mreža potpore tako postaje sredstvo pomoći za postizanje boljih ishoda učenja i poučavanja, a rezultati su mjerljivi kroz analizu uspjeha učenika po obrazovnim razdobljima. Novi ciljevi podrške nastavnicima se kreiraju kroz prijedloge za poboljšanje uspjeha u radu učenika i nastavnika.
Kroz uspostavljanje uspješne komunikacije između timova u školi, jasnije raspodjele radnih zadataka i načina praćenja uspješnosti rada će se osigurat da se svaki član kolektiva osjeća doraslo postavljenim zadacima na temelju osobnih znanja i kompetencija, čime će se povećati motivacija za rad i poboljšati rezultati rada škole.
Voditeljica projekta: Vikica Lukić, dipl.inž.el, ravnateljica
Koordinatorica projekta: Gabrijela Mofardin, prof., voditeljica Tima Erasmus+ tima za opće obrazovanje
Ugovorne i pravne procedure: Alen Jurčević, mag. iur.
Računovodstvo: Marica Čondrić, voditeljica računovodstva
Partneri u projektu:
1. Tavastia Vocational College – Hämeenlinna, Finska
2. Europass Teacher Academy – Prag, Češka
3. ShipCon – Limassol, Cipar
Edukacije nastavnika u sklopu projekta TeamUP
U sklopu provedbe TeamUP projekta mobilnosti, organizirane su trodnevne edukacije za nastavnike. Sadržaj edukacija određen je na temelju potreba nastavnika i novousvojenih znanja tijekom mobilnosti. Nastavnici su iskazali područja interesa kroz upitnike tijekom pripreme projekta i tijekom diseminacije rezultata. Edukacije su održali sudionici mobilnosti, a edukacije su održane 3., 4. i 5. rujna za sve članove Nastavničkog vijeća Tehničke škole.
Administracija i pravo – zabavna strana škole